Amfipoli News: Η Βλαζάκη επιστρέφει στην αρχαιολογία με μια ανθρωποθυσία!(ΦΩΤΟ)

Κυριακή 17 Δεκεμβρίου 2017

Η Βλαζάκη επιστρέφει στην αρχαιολογία με μια ανθρωποθυσία!(ΦΩΤΟ)



Για «τελετουργική ανθρωποθυσία στο ανάκτορο της Κυδωνίας των μυκηναϊκών χρόνων» μίλησε η Mαρία-Βλαζάκη, στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης προκαλώντας το ενδιαφέρον του κοινού.
Η Γ.Γ. του Υπ.πο με την ιδιότητα της ανασκαφέως αναφέρθηκε στο έργο μια δεκαετίας στη αρχαία Κυδωνία και συγκεκριμένα στη χρονική στιγμή ενός σεισμού 7,5 ρίχτερ που κατέστρεψε τον οικισμό.
«Είναι λογικό μετά τον σεισμό να έρθουν οι ίδιοι άνθρωποι, να απομακρύνουν τα κομμάτια του σπασμένου δαπέδου και στην ίδια την αυλή των τελετών να κάνουν μια μακάβρια θυσία. Μια θυσία στις χθόνιες δυνάμεις για να τους προστατεύσουν και να τους απομακρύνουν από το κακό.
Η θυσία αυτή αποτελείτο από μέλη ζώων και… μια ανθρώπινη ζωή! Προσέφεραν στους χθόνιους μια γυναίκα. Και μάλιστα για να μην καταναλωθούν από κανέναν, τεμάχισαν τα μέλη των σφαγίων, τα σκέπασαν με πέτρες και πλάκες» επισήμανε στην ομιλία της η κυρία Βλαζάκη όπως μεταδίδει το ΑΠΕ.
«Στο ανατολικό τμήμα, κάτω από τους τοποθετημένους λίθους, αποκαλύφθηκε αυτό που αναμέναμε: το κρανίο της νεαρής κοπέλας ανάμεσα σε κρανία ζώων, όχι όμως ακέραιο. Ήταν διαμελισμένο, όπως όλα τα υπόλοιπα οστά. Ανοιγμένο ακριβώς από τις ραφές, αφού προηγήθηκε κόψιμο με ξίφος στο δεξί βρεγματικό και το ινιακό, και διασκορπισμένο ανάμεσα σε κρανία ζώων (τουλάχιστον δύο αιγών και ενός χοίρου).
Είναι αλήθεια. Το ανθρώπινο κρανίο είχε διαμελιστεί ίσως και το υπόλοιπο σώμα και κατά τον ίδιο τρόπο με των ζώων. Τα δυο βρεγματικά, το ινιακό και το μετωπιαίο που έχουν έρθει στο φως δεν είναι κομματιασμένα, αλλά ανοιγμένα από τις φυσικές τους ραφές και διασκορπισμένα. Κοντά τους και η δεξιά κάτω σιαγόνα. Η εικόνα σοκάρει» τόνιζε στη διάρκεια της εισήγησής της στην κατάμεστη αίθουσα «Μανόλης Ανδρόνικος» του Μουσείου
«Από τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν δίνεται η εντύπωση ότι τρία επεισόδια έλαβαν χώρα τις τελευταίες μέρες ζωής στην αυλή:
1. Προηγήθηκε σεισμική δόνηση, ακολούθησε πυρκαγιά που κατέκαυσε τα πάντα,
2. Στα σημεία του δαπέδου αφαιρέθηκαν ανυψωμένα τμήματα και εδώ ακριβώς έγινε η απόθεση μετά την ύστατη θυσία που αποτελείτο από τη νεαρή γυναίκα, 43 αιγοπρόβατα και αίγαγρους, 4 χοίρους και ένα βόδι ως επιστέγασμα της ανθρώπινης αγωνίας και δεισιδαιμονίας της εποχής, ώστε με τον τρόπο αυτόν να εξευμενίζονταν οι δαίμονες και χθόνιες δυνάμεις και θεότητες.
3. Μετά την απόθεση των σφαγίων σημειώθηκε μεγάλος μετασεισμός και κατέστρεψε ό,τι είχε απομείνει όρθιο χωρίς να συνοδεύεται από πυρκαγιά, γι αυτό και τα οστά δεν παρουσιάζουν ίχνη καύσης. Το τελευταίο αυτό σεισμικό επεισόδιο οδήγησε στην ολοκληρωτική καταστροφή σφραγίζοντας όλη τη γκρεμισμένη εγκατάσταση και διατηρώντας έτσι παγωμένη μέχρι τις μέρες μας τη στιγμή αυτή, την οποία εμείς μοιραία διαταράξαμε…» τόνισε υπενθυμίζοντας στους συναδέλφους της, αρχαιολόγους – ανασκαφείς, πως… «Μια ανασκαφή είναι “καταστροφή”, λέμε οι αρχαιολόγοι και ίσως δεν έχουμε πάντα “άδικο…”».
Για σχεδόν 40 χρόνια (1979) ο Βρετανός μελετητής του μινωικού πολιτισμού Πίτερ Γουόρεν, είχε εντοπίσει στην Κνωσσό οστά παιδιών με ίχνη μαχαιριού επάνω τους -εύρημα που είχε ερμηνεύσει ως «καννιβαλισμό»- την ίδια περίοδο ο αείμνηστος αρχαιολόγος Γιάννης Σακελλαράκης είχε εντοπίσει κι αυτός στις Αρχάνες τα οστά ενός νεαρού άνδρα σκοτωμένου με μαχαίρι και το ερμήνευσε ως τελετουργική θυσία.
Και οι δύο ερευνητές λοιδορήθηκαν τότε ως «υβριστές» της… ανωτερότητας της ελληνικής φυλής με αποτέλεσμα δεκαετίες αργότερα -σήμερα ακόμη- οι επιστήμονες να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί σε ανάλογες ερμηνείες και συμπεράσματα.
του Γιώργου Ροδάκογλου


ΠΗΓΗ: ΑΠΕ, thousandnews.gr
Διαβάστε επίσης:



Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου